Monday, April 18, 2011

MY SPIRIT

hello whatsss up!!


sejak blog diceroboh...maka dengan serta merta jadi formal. abaikan entri2 y sebelum nie :)
Nice day kan. Aku sepatutnya keluar main bowling dan tonton wayang. Tapi aku end up dengan duduk bilik, susun semua notes, kacau org stdy dan tulis blog. Amat membosankan. har har har


ehem...
Actually, im not that good on motivational-thinggy. Tapi, aku suka baca benda-benda yang berkatian dengan motivasi. Aku suka baca buku motivasi atau cerpen motivasi atau novel motivasi. Tapi, last-last, aku perasan yang semua buku ilmiah motivasi yang di tulis oleh Dr bla bla bla tu semua hampir sama je isi. Kalau ada beza pun, tak jauh. Balik-balik, sentuh bab law of attraction, chaos theory bla bla bla.

So then, instead aku baca buku motivasi yang meleret-leret yang memang mencuri masa aku yang sedia ada sikit, baik aku buat benda lain. Dengan kata lain, aku jumpa banyak port lain untuk cari benda-benda yang boleh naikkan semangat untuk survive the life.



"Tumblr" is the best place untuk aku dapatkan semangat. Amat mudah sebab most of tumblr punya post adalah sekeping gambar yang ada beberapa ayat yang penuh makna. Most of the time, satu gambar dari tumblr akan membuatkan korang berfikir panjang. Berfikir dengat amat panjang. And then, bila tengok gambar kat tumblr tu, korang rasa nak simpan je gambar tu. Yes, aku amat addicted dengan gambar kat tumblr. Aku pernah 'curi' gambar kat tumblr dan simpan dalam laptop sampaikan bilangan dia dah cecah ribuan. Sebab gambar dia memang buat aku terfikir dan amat menarik. So, bila tertarik, aku simpan dengan harapan nak tengok balik. Tapi last-last, tak tengok juga.  ngeee~~

No comments:

Post a Comment